جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

جستجوي پيشرفته | کتابخانه مجازی الفبا

کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی کتابخانه مجازی الفبا،تولید و بازنشر کتب، مقالات، پایان نامه ها و نشریات علمی و تخصصی با موضوع کلام و عقاید اسلامی

فارسی  |   العربیه  |   English  
telegram

در تلگرام به ما بپیوندید

public

کتابخانه مجازی الفبا
کتابخانه مجازی الفبا
header
headers
پایگاه جامع و تخصصی کلام و عقاید و اندیشه دینی
جستجو بر اساس ... همه موارد عنوان موضوع پدید آور جستجو در متن
: جستجو در الفبا در گوگل
مرتب سازی بر اساس و به صورت وتعداد نمایش فرارداده در صفحه باشد جستجو
  • تعداد رکورد ها : 69
پدیدارشناسی دین هایدگر: واقع گرایی و نقد فرهنگی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Benjamin D. Crowe
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Indiana University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: مارتین هایدگر در طول کار طولانی و بحث برانگیز خود، سهم قابل توجهی در پدیدارشناسی دین داشت. در پدیدارشناسی دین هایدگر، بنجامین دی. کرو مفاهیم کلیدی و مراحل رشدی را که مشخصه کار هایدگر بودند بررسی می کند. کرو نشان می دهد که گزارش هایدگر از معنا و ساختار زندگی دینی به پروژه بزرگتر او در افشای و نقد مفروضات بنیادی فرهنگ مدرن متاخر تعلق دارد. او با خوانش دقیق دیدگاه‌های او درباره نگرش‌ها و فعالیت‌های دینی، هایدگر را به‌عنوان یک رئالیست آشکار می‌کند. کرو تفاسیر تلاش های اولیه هایدگر در پدیدارشناسی دین و نوشته های بعدی در مورد دین، از جمله بحث در مورد دین یونانی و شعر هولدرلین را به چالش می کشد. این کتاب مطمئناً جرقه بحث و مناظره خواهد شد زیرا کار هایدگر در دین و فلسفه دین برای محققان و فراتر از آن اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.
خدا، گناه و مرگ: پدیدارشناسی وجودی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Merold Westphal
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
‎Indiana University Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: یک تحلیل پدیدارشناختی خوب از دین
دین و آیین: عهد عتیق و پدیدارشناسی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Mowinckel, Sigmund; Hanson, Kenneth C.; Sheehan, John F. X.
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Cascade Books,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: مووینکل از پدیدارشناسی دین برای بررسی چگونگی زندگی و تجربه دین در اسرائیل و یهودا باستان استفاده می کند... [h] مقایسه های مهمی بین اعمال مذهبی در عهد عتیق و ادیان باستانی خاور نزدیک، مسیحیت، و ادیان قبیله ای انجام می دهد. در سراسر جهان."-- پشت جلد.
معنای دین: گفتارهایی در پدیدارشناسی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Prof. W. Brede Kristensen (auth.)
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Springer Netherlands,
کلیدواژه‌های اصلی :
فلسفة الدين [کمال حیدري]
نویسنده:
کمال حیدري؛ تقریرنویس: علي حمود عبادي؛ ناظر: عبدالرضا افتخاري
نوع منبع :
کتاب , درس گفتار،جزوه وتقریرات , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
قم: دار فراقد,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
با توجه به نقش مهم مسائل اعتقادی در منظومه معارف دینی و اثر مهم آن در سرنوست انسان، آیت الله حیدری توجه فراوانی به این مسائل مبذول داشته است. در همین راستا کتاب حاضر، به بیان دین، چیستی و چرایی آن در زندگی انسان و همچنین کیفیت تکامل شرایع آسمانی پرداخته است. مباحث این کتاب به دو فصل تقسیم می شود: فصل اول: بحث و بررسی دلایل نیازمندی به دین و پیامبران فصل دوم: بیان اینکه اصل دین، واحد است امّا شرایع – با توجه به شرایط زمانی و مکانی – متعدد است. در ادامه نیز، نویسنده به بیان خاتمیت، جامعیت و شمولیت دین اسلام بر همه شرایع و همچنین به بیان ویژگی های این شریعت می پردازد.
راهنمای پدیدارشناسی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
James Cox
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب با توصیف، تحلیل و ارزیابی اندیشه‌های متفکران کلیدی در پدیدارشناسی دین، مقدمه و مروری بر پدیدارشناسی دین ارائه می‌کند. در عین حال، نویسنده با بررسی تأثیرات شکل‌دهنده بر تفکر آنها و با نشان دادن اینکه چگونه ایده‌های آنها به ایجاد بحث‌ها در هسته مطالعات دینی امروزی کمک کرده است، ایده‌های متفکران کلیدی شناسایی‌شده را در بافت‌های تاریخی و اجتماعی قرار می‌دهد. تمرکز کتاب بر پدیدارشناسی دین، نقش محوری و حتی مهمی را که پدیدارشناسی در شکل دادن به مطالعات دینی به عنوان رشته ای متمایز از الهیات، جامعه شناسی یا انسان شناسی ایفا کرده است، تأیید می کند. نویسنده با ردیابی عوامل زمینه‌ای برگرفته از فلسفه، الهیات و علوم اجتماعی، به بررسی تفکر دانشمندان در «مکتب‌های» پدیدارشناسی دینی هلند، بریتانیا و آمریکای شمالی می‌پردازد. بسیاری از انتقادات شدیدی که در بیست و پنج سال گذشته از سوی طرفداران تقلیل گرایی بر پدیدارشناسی دین وارد شده است، سپس ارائه و تحلیل می شود. نویسنده با بررسی جایگزین‌هایی برای مواضع قطبی شده که مشخصه بحث‌های جاری در مطالعات دینی است، پیش از طرح چیزی برای آنچه که او «پدیدارشناسی بازتابی» می‌داند، به پایان می‌رسد.
تجربه امر قدسی: قرائت در پدیدارشناسی دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Sumner B. Twiss
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
University Press of New England,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: گلچینی منحصر به فرد و بسیار در دسترس از بهترین های اندیشه کلاسیک و معاصر درباره پدیده شناسی دین.
دین درونی در منابع یهودی: پدیدارشناسی زندگی درونی دینی و تجلی آن از کتاب مقدس تا متون حسیدی [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Ron Margolin; Edward Levin (translator)
نوع منبع :
کتاب , کتابخانه عمومی
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Academic Studies Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: این کتاب کاوش جامعی از زندگی درونی در منابع یهودی ارائه می دهد. با پرداختن به موضوع از منظر دین تطبیقی، با ارائه زاویه ای بدیع در بررسی دین، بر مشترک بودن فرآیندهای درونی سازی تأکید می کند. با انجام این کار، نور جدیدی بر جنبه درونی زندگی مذهبی یهودیان می افکند.
پدیدارشناسی حقیقت مخصوص دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Daniel Guerrière
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
SUNY Press,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: سؤال این است که حقیقت در دین چیست؟ در اینجا طیف کاملی از پدیدارشناسی - استعلایی، وجودی، هرمنوتیکی، اخلاقی و ساختارشکن - ارائه شده است که توسط برخی از معتبرترین نام‌ها در فلسفه دین امروزی ارائه شده است: لویی دوپره، مرولد وستفال، و ادوارد فارلی. در اینجا همچنین تعامل با طیف وسیعی از متفکران قرن بیستم مانند هوسرل، شلر و هایدگر وجود دارد. ریکور، گادامر و دریدا. فروید، ون در لیو، و الیاده؛ و روزنزوایگ، تیلیش، و شیل بیکس.
تجربه الحاد: پدیدارشناسی، متافیزیک و دین [کتاب انگلیسی]
نویسنده:
Claude Romano and Robyn Horner
نوع منبع :
کتاب
منابع دیجیتالی :
وضعیت نشر :
Bloomsbury Academic,
کلیدواژه‌های اصلی :
چکیده :
ترجمه ماشینی: باور دینی و الحادی در مجموع مقالاتی از پدیدارشناسان برجسته در فرانسه و بریتانیا ارائه شده است. الحاد، که اغلب به عنوان نفی باور دینی معرفی می شود، در اینجا از یک مفهوم پدیدارشناسانه از تجربه درگیر است. تمرکز بر تجربه، جرقه‌های بحث‌های جدیدی را در خوانش‌های اعتقاد، ایمان و بی‌خدایی به وجود می‌آورد، زیرا آنها با یکدیگر ارتباط دارند و یکدیگر را پیچیده می‌کنند. آنچه مشارکت کنندگان را متحد می کند، رابطه آنها با پدیدارشناسی است که در فرانسه پس از هایدگر و هوسرل توسعه یافته است. روشنفکران برجسته فرانسوی در این زمینه، ژان لوک نانسی، کوئنتین میلاسو، و کاترین مالابو، در میان دیگران، به جلب ایده‌هایی در مورد ایمان الحادی، مرگ خدا، و ایمان آنارشیک کمک می‌کنند و زمینه‌های جدیدی از درک را در زمینه‌ای باز می‌کنند که پارامترها و مفاهیم اصلی همیشه در حال تغییر هستند. با آشکار ساختن میزانی که باید باورهای دینی و الحادی را برای تأثیرگذاری، و در سطحی بنیادی، برای ایجاد مشترک یکدیگر دید، به جامعه کثرت گرا که در آن اعتقاد دینی به عنوان یکی از گزینه های بسیاری در نظر گرفته می شود، اولویت داده می شود. این واقعیت که ایمان دینی نه تنها اختیاری شده است، بلکه در بسیاری از زمینه ها به طرز عجیبی از جامعه بیگانه شده است، تجربه مؤمن را به همان اندازه که تجربه غیر مؤمن را تغییر می دهد، عمیقاً تغییر می دهد. تمرکز بر «تجربه»، بیش از «باور»، ما را به سمت شیوه‌ای از دانش تجربی سوق می‌دهد که از امتیاز دادن به مؤمن الحادی و تمسخر واقعیت باور دینی خودداری می‌کند.
  • تعداد رکورد ها : 69